Najave

Duhovna misao

Ako tražimo prilike u kojima ćemo moći nastojati promicati dobro, sigurno ćemo ih naći, a to će nam pomoći da ne budemo lijeni, besplodni.

Crikvenica, 17. – 19. veljače 2012. | 21.02.2012.

Stručni seminar vjeroučitelja baptističkog i evanđeoskog pentekostnog vjeronauka

 

U organizaciji Saveza Baptističkih crkvi (BC) i Savez Evanđeoskih pentekostnih crkvi (EPC) u RH održan je od 17. do 19. veljače 2012. u Crikvenici stručni seminar baptističkih i evanđeosko- pentekostnih vjeroučitelja na kojem je nazočilo 80-tak sudionika iz cijele Hrvatske. Tema ovogodišnjeg susreta bila je Nastava vjeronauka kao prirodno ozračje za rast u vjeri.
 
Prvog dana nakon pozdrava organizatora i duhovne motivacije, predavanje pod naslovom Isusov otvoreni stil poučavanja kao izazov vjeroučiteljima i poticaj prema dvosmjernom procesu učenja održala je Lidija Stojković, vjeroučiteljica. Tom je prigodom naglasila, između ostalog, da ukoliko počnemo gledati na djecu kao na „znak kraljevstva nebeskog“ otvaramo se prema dvosmjernom procesu učenja i ujedno ih prihvaćamo na Isusov način.

Drugog dana, nakon jutarnje uvodne duhovne motivacije, pozdrava organizatora i Tomislava Tomasića, predstavnika Agencije za obrazovanje predavanje je održao Timothy Ivan Špičak, vjeroučitelj i teolog,  pod naslovom Nastava vjeronauka kao prirodno ozračje za rast u vjeri. Naglasio je, između ostalog, kako je dobro organizirana nastava vjeronauka preduvjet prirodnom ozračju za rast u vjeri, što je usporedio s njegom koju dajemo biljkama da bi urodile plodom. Kao i u prirodi , tako i po pitanju vjere plod je isključivo Božji dar.

Drugo predavanje, pod naslovom Ocjenjivanje i vrednovanje u nastavi vjeronauka, održala je Arna Bogešić, učiteljica razredne nastave, diplomirani pedagog i vjeroučiteljica. Ona je istaknula, između ostalog, da vrednovati vjeronauk ne znači ocjenjivati stupanj religioznosti ili vjere, već razinu usvajanja konkretnih ciljeva. Ono što je mjerljivo jest usvajanje ciljeva na tri  razine:  spoznajna (kognitivne, usvajanje pojmova i činjenica), doživljajna (interesi, nutarnji sklad, spremnost na traganje, otvorenost za dijalog i sučeljavanje), i djelatna (snažljivost, usvojenost kreativnih tehnika).

U popodnevnim satima održane su radionice Vjeroučitelj u procesu stvaranja prirodnog ozračja za rast u vjeri, koju je vodio dr. sc. Vedran Đulabić, tajnik EPC RH, Biblijska priča kao poticaj za rast u vjeri djece predškolske i rane školske dobi, koju je vodila Helena Topolovac, odgajateljica i vjeroučiteljica i Čitljivost vizualne poruke-kršćanski simboli, koju je vodila Martina Gracin prof. likovne kulture i vjeroučiteljica.

Trećeg dana održano je zajedničko bogoslužje na kojem je propovijed održao dr. sc. Đulabić, koji je govorio na temu Biti primjer/uzor u vremenu iskrivljenih vrijednosti, iz Pavlove poslanice Filipljanima 4, 9.

 


Lidija Stojković