Najave

Duhovna misao

Ako tražimo prilike u kojima ćemo moći nastojati promicati dobro, sigurno ćemo ih naći, a to će nam pomoći da ne budemo lijeni, besplodni.

Zagreb, 15. rujna 2018. | 16.09.2018.

Kako pomiriti potrebe učenika i nastavni sadržaj, Zagreb, 15. rujna 2018.

 

Dana 15. rujna 2018. godine je u Baptističkoj crkvi u Zagrebu, u organizaciji Saveza baptističkih crkava Republike Hrvatske (SBC RH) i Evanđeoske pentekostne crkve u Republici Hrvatskoj (EPC RH) održan  jesenski stručni skup za vjeroučitelje baptističkog i evanđeoskog pentekostnog vjeronauka pod nazivom Kako pomiriti potrebe učenika i nastavni sadržaj.

Uvodno je skup, na kojem je sudjelovalo 60-tak vjeroučiteljica i vjeroučitelja iz crkvi reformacijske baštine, Saveza baptističkih crkvi, Evanđeoskih pentekostnih crkvi, Kristovih crkvi i Crkve Božje te drugih kršćanskih crkvi, otvorio Timothy I. Špičak, dipl. teolog i vjeroučitelj, dok je ispred Agencije za odgoj i obrazovanje nazočne pozdravio Tomislav Tomasić, viši savjetnik za vjeronauk.

Ela Magda Džafić, glavna tajnica u Studentskom evanđeoskom pokretu (STEP) i magistar filozofije (MPhil), interkulturalne teologije i međureligijske studije govorila je na temu Biblijski pogled na temeljne čovjekove potrebe, te je naglasila kako se danas u svijetu, uz tehnološki, ekološki, obrazovni i ukupni napredak, nastoji ispuniti potrebu za samoodržanjem, za sigurnošću i samoostvarenjem.

Govorila je i o uzroku problema i padu u grijeh te udaljavanju čovjeka od Boga, Božjoj intervenciji i rješavanju problema te  o svakodnevnom životu i primjeni Božjih rješenja. Posebno je naglasila kako je u Isusu Kristu primjer i stvarnost kako ispuniti sve potrebe, jer čovjeku je potreban Bog iako on traži Boga u sebi.

O razvojnim potrebama učenika prema dobi govorila je Irena Šestak, dipl. psihologinja, koja je naglasila, između ostalog, kako osobe nastoje zadovoljiti potrebe prihvaćanja, priznanja, pripadanja i samostalnosti.

Marija Buljat, vjeroučiteljica govorila je na temu konkretnih nastavnih sadržaja i konkretnih problema te istaknula kako postoje dvije dileme kod provedbe nastavnih programa. Jedna je da li odraditi sadržaj bez obzira na stanje učenika, gdje je naglasak na nastavnom sadržaju, dok je druga dilema da li prilagoditi nastavne sadržaje učenicima i njihovim stanjima i potrebama, a tu je naglasak na potrebama učenika.

Nakon predavanja održane su radionice po skupinama vjeroučitelji koji rade s učenicima 1. – 4. razreda, vjeroučitelji koji rade s učenicima 5. -8. razreda te  vjeroučitelji koji rade u mješovitim skupinama.

U grupama se razgovaralo o tome što raditi kada vjeroučitelj osjeća da nije kompetentan za rad s  učenicima određene dobne skupine, a mora preuzeti tu odgovornost te što raditi kada vjeroučitelj nije teološki obrazovan i ne osjeća se kompetentno nositi s nekim temama.

Razmjenjena su razmišljanja i o tome kako se nositi s problemom discipline i uspostavljanja autoriteta u radu s djecom kao i kako se nositi s problemima koji se javljaju zbog nesrazmjernog broja djevojčica i dječaka u razredu te kako doprijeti do učenika (ili grupe) koji pokazuju slab ili nikakav interes za nastavni sadržaj bez obzira što se radilo na satu.

Tijekom seminara Rujana Časni, predstavnica Udruge za evangelizaciju djece (Child Evangelism Fellowship) je najavila nove materijale za aktivnosti evanglizacije djece, dok je David Kovačević govorio o aktivnostima Visokog evanđeokog teološkog učilišta na planu obrazovanja vjeroučitelja.

 

Robert Bogešić